Το σχέδιο δράσης «Τα φρούτα του Φθινοπώρου» έφτασε στο τέλος
του. Με τη σημερινή ανάρτηση κλείνω το θέμα γρήγορα- γρήγορα γιατί έφτασαν κιόλας τα
Χριστούγεννα και πρέπει να ασχοληθούμε με μερικά ακόμα θεματάκια! (Οι δραστηριότητες του θέματος αυτού έχουν γίνει αρκετές μέρες πιο πριν και δεν τις δημοσίευα γιατί δεν είχα το χρόνο για να σας τις παρουσιάσω!).
Στα προηγούμενα φρούτα ασχοληθήκαμε εκτενέστερα και πιο ολοκληρωμένα. Δεν πάει όμως να πει ότι θα δείτε μισές δουλειές! Λοιπόν ξεκινάμε;
Στα προηγούμενα φρούτα ασχοληθήκαμε εκτενέστερα και πιο ολοκληρωμένα. Δεν πάει όμως να πει ότι θα δείτε μισές δουλειές! Λοιπόν ξεκινάμε;
Τα φρούτα μας αυτή τη φορά είναι το αχλάδι, το σταφύλι, το
ρόδι και το μανταρίνι. Ο στόχος μου ήταν πάλι κατά κύριο λόγο διατροφικός. Να
έρθουν σε επαφή με αυτά τα φρούτα, με τις αισθήσεις τους τεταμένες σε αυτά! Να
αναπτύξουν τις ικανότητές τους και να περάσουν καλά!!!!
Αυτή τη φορά έφερα η ίδια τα φρούτα τα οποία τα ονομάσαμε,
παρατηρήσαμε τα διάφορα χαρακτηριστικά τους (χρώμα, μέγεθος, το εσωτερικό τους,
αν έχουν κουκούτσια,κ. α.). Στη συνέχεια τα γευτήκαμε.Αυτή τη φορά όμως δεν έκανα εγώ το μοίρασμα!
Τοποθέτησα τα φρούτα καθαρισμένα και κομμένα σε πιάτα στη
σειρά και το κάθε παιδί πέρναγε και έπαιρνε από ένα κομμάτι από το κάθε φρούτο(περίμεναν τη σειρά τους, πήραν ένα από κάθε πιάτο).
Όταν, τα δοκίμασαν σχολίασαν αν τους άρεσαν ή όχι, αν τα είχαν ξαναδοκιμάσει
και κάποια από τα παιδιά ήθελαν να φάνε
κι άλλο.Τους ζήτησα να κρατήσουν τα κουκούτσια και να τα ομαδοποιήσουν ένα ένα παιδί στο αντίστοιχο χαρτάκι. Θα τα χρησιμοποιήσουμε σε επόμενο θέμα μας πολύ σύντομα! Στο τέλος τους ζήτησα να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φθινοπωρινό
φρούτο ή φρούτα. Οι ζωγραφιές τους ήταν πανέμορφες.
Κάναμε το κολλάζ του
σταφυλιού και του ροδιού σε ομαδικές εργασίες. Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και η
κάθε μία ανέλαβε να φτιάξει από ένα φρούτο. Χρησιμοποιήσαμε καπάκια από
συσκευασία γάλακτος σε κόκκινο και κίτρινο χρώμα. Για την κατασκευή του
αχλαδιού, τα παιδιά έφεραν πράσινα αντικείμενα από το σπίτι. Το αποτέλεσμα της συνολικής τους εργασίας με τα φρούτα (από το πορτοκάλι μέχρι τώρα)αμέσως αμέσως δημιουργεί έναν εντυπωσιακό πίνακα αναφοράς των χρωμάτων. Χωρίς να δουλευτούν τα χρώματα σαν θέμα!
Κάναμε το φύλλο εργασίας με θέμα «τα λιγότερα». Θα ήθελα να
προσέξετε την υποσημείωση στο κάτω μέρος του φύλλου, όπου εξηγείται η
ετοιμολογία της λέξεως Φθινόπωρο! Εντυπωσιάστηκα όταν βρήκα την πληροφορία στο διαδίκτυο!!!
Ζήτησα από τα παιδιά να φέρουν εικόνες από περιοδικά ή
διαφημιστικά φυλλάδια με φρούτα. Τα έκοψαν, τα κόλλησαν πάνω σε μία κούτα η
οποία χρησίμεψε για παρατήρηση των φρούτων με την αίσθηση της αφής. Έγινε μια τρύπα στη μία πλευρά , απ’ όπου το παιδί θα έπρεπε να βάλει το χέρι
του(θα ήταν καλύτερα να γινόντουσαν δύο τρύπες από την μακριά πλευρά της κούτας για να μπορούν να μπαίνουν και τα δύο τους χέρια). Μέσα βρισκόταν ένα φρούτο από κάθε
είδος. Θα έπρεπε να μαντέψει ποιο είναι το φρούτο που έπιανε κάθε φορά.
Η καλή μου Πόπη που είναι συγγενής μου, γειτόνισσα, και στο επάγγελμα νηπιαγωγός μου πρότεινε και μια άλλη παρόμοια δραστηριότητα! Κάποιο παιδί κρύβεται κάτω από ένα ύφασμα και κρατώντας ένα φρούτο, το περιγράφει στους υπόλοιπους μέχρι να το βρουν! Το κρατάω για την επόμενη φορά!!!
Τελειώνοντας παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με τα φρούτα.
Πάνω σε τραπέζι έχω τοποθετήσει τα φρούτα στη σειρά. Το
παιδί κλείνει τα μάτια του κι εμείς αφαιρούμε ένα φρούτο. Στη συνέχεια θα πρέπει να βρει πιο είναι αυτό που λείπει.
Εύχομαι σε όσες εφαρμόσουν το σχέδιο εργασίας μας να υιοθετήσουν ότι τους ταιριάζει , να το επεκτείνουν και πάνω απ' όλα να περάσουν καλά με την ομάδα τους!
Εύχομαι σε όσες εφαρμόσουν το σχέδιο εργασίας μας να υιοθετήσουν ότι τους ταιριάζει , να το επεκτείνουν και πάνω απ' όλα να περάσουν καλά με την ομάδα τους!
ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΠΟΣΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ !!!!ΑΞΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμαν αυτά τα φρούτα ...Είχα πιστέψει ότι δεν θα τα παρουσιάσεις τελικά....Αλλά τα κατάφερες και μάλιστα πολύ καλά και πάλι ΦΡΟΥΦΡΟΥΚΑΚΙ μουυ!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήαν κι αφησα σχολιο πρωτη δεν το δα ,,μπραβο νικολετα μου και παλι πολυ πολυ πολυ ωραια ολα!1
ΑπάντησηΔιαγραφήτι ομορφες εικονες..καλη χρονια..ειμουν καποτε στα εικαστικα με μικρους αγγελους οπως τα δικα σας..και περασα τελοια..και σεις εδω κανεται φοβερη δουλεια..ναστε καλα..να περνατε καλα..αυτο φαινεται..καλο σ.β...καλη ξεκουραση..φιλια πολλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΙΚΟΛ! ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ! ΑΥΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ
ΑπάντησηΔιαγραφή