Ολοκληρώσαμε το κομμάτι των πασχαλινών κατασκευών! Για τους περισσότερους τα
σχολεία έκλεισαν. Για μας κλείνουν την Μεγάλη Τετάρτη! Έχουμε ακόμα λίγες μέρες
για παιχνίδι, διήγηση πασχαλινών ιστοριών και ίσως για κάποια κουλουράκια(;)
Ποιος ξέρει πώς θα έρθουν τα πράγματα. Κανονικά δεν πρέπει να κανονίζεις γιατί
στο τέλος αλλιώς σου έρχονται. Την προηγούμενη εβδομάδα έμεινα εκτός σταθμού
για τρεις μέρες λόγω δικής μου ασθένειας! Η τάξη όμως δεν έμεινε πίσω. Με την
καθοδήγηση της κυρίας Γωγώς τα παιδιά ασχολήθηκαν με κατασκευές, με ζυμώματα
και καμώματα, με αναφορές στα του Πάσχα!
Ήρθε όμως η Πέμπτη κι επέστρεψα στην τάξη μου! Όλοι χαρήκαμε!
Να με τι ασχοληθήκαμε αυτές τις μέρες!
Έφτιαξαν με την κυρία Γωγώ τα ζυμωτά Λαζαράκια με τα ποδαράκια, για να δώσουμε μια αίσθηση πιο ανθρωπόμορφη.(δεν έχω φωτογραφία!)
Έκοψαν τα μέρη μιας κοτούλας από πατρόν και τα κόλλησαν προκειμένου να φτιάξουν το καλαθάκι που θα βάζαμε τις σοκολατολιχουδιές. Το χαρτόνι που χρησιμοποιήσαμε για το καλαθάκι (δεν είναι φανταστικό;;;;;;;) μην νομίζετε ότι είναι πανάκριβο και αγορασμένο από βιβλιοπωλείο. Είναι κουτί από δημητριακά. Βεβαίως δεν σας λέω ψέματα! Πολύ πριν το Πάσχα είχα βρει στα Τζα.... αυτές τις χαρτοπετσέτες. Κάναμε την ίδια τεχνική πάνω στο χαρτόνι. Επειδή όμως φέγγιζαν τα γράμματα έβαλε η Γωγούλα πρώτα ένα χαρτί Α4 (άχρηστο-γραμμένο από τη μία πλευρά)και μετά την χαρτοπετσέτα. Η κόλλα δε που χρησιμοποιήσαμε ήταν νερωμένη ατλακόλ από το ξέπλυμα των πινέλων και των δοχείων. ΚΑΝΟΝΑΣ!!!!!!!!!! Όλα ανακυκλώνονται και τίποτα δεν πετιέται!
Έκοψαν σχήματα αποτυπωμένα πάνω σε μεταξόχαρτο και τα κόλλησαν πάνω στο
ρυζόχαρτο για να φτιάξουν το φαναράκι τους.
Την Πέμπτη ετοιμάσαμε τις καρτούλες μας αφού πρώτα έκοψαν, κόλλησαν, σχεδίασαν γραμμούλες κυκλάκια, βουλίτσες, σαλιγκαράκια και άλλες προγραφικές ασκήσεις πάνω στα αυγά. Αντέγραψαν την ευχούλα τους στο εσωτερικό της κάρτας βλέποντάς τη από ένα χαρτί! Το αποτέλεσμα ήταν πανέμορφο. Εδώ θα ήθελα να πω ότι η ιδέα είναι από το ίντερνετ. Την βρήκαμε στο μπλογκ της Μαρίας Δραγασιά "Ταξίδι στη χώρα των παιδιών" όπου προτείνει κατασκευές από το διαδίκτυο και από διάφορα βιβλία κατασκευών. (το σχέδιο της κοτούλας-καλαθάκι το πήραμε και αυτό από εκεί)
Ετοιμάσαμε τα αυγά με την πολύ δημοφιλή τεχνική με την χαρτοπετσέτα! Μόνο που τα αυγά δεν ήταν συνηθισμένα. Συνήθως τα αδειάζω και τα παιδιά τα βάφουν. Κάθε φορά όμως ακούω που μου λένε ότι τους έσπασαν. Φέτος είπα για να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις να τα γεμίσουμε με γύψο. Προσφέρθηκε η συνάδελφός μου να τα γεμίσει. Κι έτσι μπορώ να πω όσο και να τα τσουγκρίσανε αυτά δεν έσπασαν.
Προλάβαμε να παίξουμε δύο παιχνιδάκια με μαθηματικούλια(τι σας θυμίζει;)
Στο πρώτο "έκρυψα" (σε σημεία που να φαίνονται) χρωματιστά αυγά από αφρώδες υλικό, πάνω στα οποία ήταν γραμμένοι αριθμοί! 'Έτσι λοιπόν έπρεπε να βρουν όλα τα αυγά και μόνο αυτά που είχαν επάνω τους τον αριθμό που του έδειχνα στον πίνακα. Στον πρώτο γύρο, όσοι βρήκαν έκατσαν για να δώσουν την ευκαιρία στους υπόλοιπους να βρουν κι εκείνοι μερικά. Έτσι λοιπόν φτάσαμε στον τελευταίο αριθμό, όπου όλοι μαζί πάλι έψαξαν να βρουν τα αυγά πάνω στα οποία ήταν γραμμένα
ο αριθμός που ψάχναμε. Για την καταγραφή έκαναν ένα τρένο και ένας ένας έλεγε τους αριθμούς που βρήκε και τις ποσότητες των αυγών. Οι νικητές βραβεύτηκαν με ένα ζεστό χειροκρότημα!
Για το δεύτερο παιχνίδι χρησιμοποίησα πάλι τα γυψοαυγουλάκια. Αυτή τη φορά τη δουλειά με τις χαρτοπετσέτες την έκαναν τα τρία μου παιδάκια στο σπίτι. Κόλλησαν μια όμορφη καρό χαρτοπετσέτα και όταν στέγνωσαν τα πέρασα με ένα παχύ στρώμα κρισταλιζέ ατλακόλ. Και στο τέλος έβαλα και από έναν αριθμό. Είχα μόνο 6 αυγά κι έτσι το παιχνίδι μας είχε 6 παιδιά κάθε φορά.
Αφού πετάξαμε μια μπάλα στη μέση της αυλής μας, πέταξε ένα ένα παιδάκι το αυγό του όσο πιο κοντά μπορούσε. Στο τέλος πλησιάσαμε για να δούμε ποιανού είχε πάει πιο κοντά. Όλοι θυμόντουσαν τον αριθμό που έγραφε επάνω το αυγό του κι έτσι το έβρισκαν.
( Η μεγάλη η πλάκα ήταν όταν τους είπα ότι μπορούσαν να τα πετάξουν!!!!!
Περίμεναν ότι τους έκανα πλάκα κι από ώρα σε ώρα θα άκουγαν κρατς. Μετά
προσπαθούσαν επίτηδες για να το σπάσουν. Τίποτα! )
Ήρθε όμως η Πέμπτη κι επέστρεψα στην τάξη μου! Όλοι χαρήκαμε!
Να με τι ασχοληθήκαμε αυτές τις μέρες!
Έφτιαξαν με την κυρία Γωγώ τα ζυμωτά Λαζαράκια με τα ποδαράκια, για να δώσουμε μια αίσθηση πιο ανθρωπόμορφη.(δεν έχω φωτογραφία!)
Έκοψαν τα μέρη μιας κοτούλας από πατρόν και τα κόλλησαν προκειμένου να φτιάξουν το καλαθάκι που θα βάζαμε τις σοκολατολιχουδιές. Το χαρτόνι που χρησιμοποιήσαμε για το καλαθάκι (δεν είναι φανταστικό;;;;;;;) μην νομίζετε ότι είναι πανάκριβο και αγορασμένο από βιβλιοπωλείο. Είναι κουτί από δημητριακά. Βεβαίως δεν σας λέω ψέματα! Πολύ πριν το Πάσχα είχα βρει στα Τζα.... αυτές τις χαρτοπετσέτες. Κάναμε την ίδια τεχνική πάνω στο χαρτόνι. Επειδή όμως φέγγιζαν τα γράμματα έβαλε η Γωγούλα πρώτα ένα χαρτί Α4 (άχρηστο-γραμμένο από τη μία πλευρά)και μετά την χαρτοπετσέτα. Η κόλλα δε που χρησιμοποιήσαμε ήταν νερωμένη ατλακόλ από το ξέπλυμα των πινέλων και των δοχείων. ΚΑΝΟΝΑΣ!!!!!!!!!! Όλα ανακυκλώνονται και τίποτα δεν πετιέται!
Την Πέμπτη ετοιμάσαμε τις καρτούλες μας αφού πρώτα έκοψαν, κόλλησαν, σχεδίασαν γραμμούλες κυκλάκια, βουλίτσες, σαλιγκαράκια και άλλες προγραφικές ασκήσεις πάνω στα αυγά. Αντέγραψαν την ευχούλα τους στο εσωτερικό της κάρτας βλέποντάς τη από ένα χαρτί! Το αποτέλεσμα ήταν πανέμορφο. Εδώ θα ήθελα να πω ότι η ιδέα είναι από το ίντερνετ. Την βρήκαμε στο μπλογκ της Μαρίας Δραγασιά "Ταξίδι στη χώρα των παιδιών" όπου προτείνει κατασκευές από το διαδίκτυο και από διάφορα βιβλία κατασκευών. (το σχέδιο της κοτούλας-καλαθάκι το πήραμε και αυτό από εκεί)
Ετοιμάσαμε τα αυγά με την πολύ δημοφιλή τεχνική με την χαρτοπετσέτα! Μόνο που τα αυγά δεν ήταν συνηθισμένα. Συνήθως τα αδειάζω και τα παιδιά τα βάφουν. Κάθε φορά όμως ακούω που μου λένε ότι τους έσπασαν. Φέτος είπα για να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις να τα γεμίσουμε με γύψο. Προσφέρθηκε η συνάδελφός μου να τα γεμίσει. Κι έτσι μπορώ να πω όσο και να τα τσουγκρίσανε αυτά δεν έσπασαν.
Προλάβαμε να παίξουμε δύο παιχνιδάκια με μαθηματικούλια(τι σας θυμίζει;)
Στο πρώτο "έκρυψα" (σε σημεία που να φαίνονται) χρωματιστά αυγά από αφρώδες υλικό, πάνω στα οποία ήταν γραμμένοι αριθμοί! 'Έτσι λοιπόν έπρεπε να βρουν όλα τα αυγά και μόνο αυτά που είχαν επάνω τους τον αριθμό που του έδειχνα στον πίνακα. Στον πρώτο γύρο, όσοι βρήκαν έκατσαν για να δώσουν την ευκαιρία στους υπόλοιπους να βρουν κι εκείνοι μερικά. Έτσι λοιπόν φτάσαμε στον τελευταίο αριθμό, όπου όλοι μαζί πάλι έψαξαν να βρουν τα αυγά πάνω στα οποία ήταν γραμμένα
ο αριθμός που ψάχναμε. Για την καταγραφή έκαναν ένα τρένο και ένας ένας έλεγε τους αριθμούς που βρήκε και τις ποσότητες των αυγών. Οι νικητές βραβεύτηκαν με ένα ζεστό χειροκρότημα!
Για το δεύτερο παιχνίδι χρησιμοποίησα πάλι τα γυψοαυγουλάκια. Αυτή τη φορά τη δουλειά με τις χαρτοπετσέτες την έκαναν τα τρία μου παιδάκια στο σπίτι. Κόλλησαν μια όμορφη καρό χαρτοπετσέτα και όταν στέγνωσαν τα πέρασα με ένα παχύ στρώμα κρισταλιζέ ατλακόλ. Και στο τέλος έβαλα και από έναν αριθμό. Είχα μόνο 6 αυγά κι έτσι το παιχνίδι μας είχε 6 παιδιά κάθε φορά.
Αφού πετάξαμε μια μπάλα στη μέση της αυλής μας, πέταξε ένα ένα παιδάκι το αυγό του όσο πιο κοντά μπορούσε. Στο τέλος πλησιάσαμε για να δούμε ποιανού είχε πάει πιο κοντά. Όλοι θυμόντουσαν τον αριθμό που έγραφε επάνω το αυγό του κι έτσι το έβρισκαν.
Σήμερα το πρωί κάναμε και κάτι άλλο. Πήγαμε και είπαμε τα
κάλαντα του Λαζάρου στη γειτόνισσα, τη γιαγιά της Μαριάντζελας που είχαμε
πέρυσι. Μας περίμενε πώς και πώς. Ο Γιώργος κράταγε τον Λάζαρο και η Μαρία το
καλάθι με τα λουλούδια. Στο τέλος μας φίλεψε λιχουδιές. Την ευχαριστούμε πολύ!
Τελειώνοντας βάλαμε σημάδια στο χρόνο για να τον οριοθετήσουμε και για να παρατηρήσουμε τα γεγονότα! Πιο αναλυτικά.
Εκτύπωσα μικροσκοπικές εικόνες από τη μεγάλη εβδομάδα ξεκινώντας από το Σάββατο
του Λαζάρου και ούτω καθεξής. Σηκώθηκαν τα δύο κοριτσάκια που έχουν αναλάβει
αυτή την εβδομάδα να σβήνουν την προηγούμενη μέρα και να κυκλώνουν την
επόμενη(Σέβας style). Έτσι λοιπόν βρήκαν την επόμενη που τους είπα ότι είναι το
Σάββατο του Λαζάρου και το κόλλησαν, στη συνέχεια βρήκαν ποιά είναι η επόμενη
μέρα που ήταν η Κυριακή των Βαΐων και κόλλησαν την αντίστοιχη μέρα. Σε λίγο
είχαμε μια εικονίτσα δίπλα σε κάθε μέρα της Μεγάλης εβδομάδας. Τώρα μέχρι την
Μεγάλη Τετάρτη που θα είμαστε εκεί θα παρακολουθούμε το ημερολόγιό μας.
Ευχές για Καλό Πασχα σε όλους!
ΠΡΑΒΟ ΣΑ ΒΡΕ ΝΙΚΟΛΕΤΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΣΟ ΟΜΟΡΦΑ ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Α ΡΕ ΝΙΚΟΛΕΤΑΑΑΑΑ ΚΙ ΗΣΟΥΝ ΚΙΑΡΡΩΣΤΗ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΚΕΨΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΗΣΟΥΝ ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣΣΣ,,,ΤΟ ΞΑΝΑΛΕΩ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΥ ΕΙΝ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΑΑΑΑΑΑ !!!!!!!! ΜΟΥΑΡΕΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΑΚΙ!ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΓΟΥΛΑΚΙΑ ΤΑ ΚΑΡΟ
Τι ωραία ρε Νικολέττα, σκέψου να μην ήσουν και στην ανάρρωση!!! Φανταστικά όλα, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι απόψε στην ανάρτησή σου, όλα υπέροχα! Να είσαι καλά, και του χρόνου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλύφθηκα απο τα κορίτσια Νικολέτα μου.Κάθε σου αναρτηση,είναι μελετημένη και ποτε πρόχειρη!!!Μπράβο σου για τον ζήλο και το κέφι που μεταδίδεις στα παιδάκια!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΥΠΕΡΟΧΑ!!! ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΞΕΧΩΡΙΣΕΙΣ;;; ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΚΑΛΑΘΑΚΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΟ ΠΕΡΙΠΛΟΚΑ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΓΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΜΕ ΕΞΙΣΟΥ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ... ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή